zwemmen - Reisverslag uit Bucine, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu zwemmen - Reisverslag uit Bucine, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

zwemmen

Door: titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

19 Juni 2012 | Italië, Bucine

Het bloedheet. De thermometer haalt onder de luifel met gemak de 37 graden. In de zon zal het ongetwijfeld nog heter zijn. Op zich geen probleem, hier zijn we tenslotte voor gekomen. We hebben wel extra water ingeslagen. Voor onze caravan hebben we een waterpunt. Het is drinkbaar water is ons gezegd. Het is wel lekker koud maar toen ik de kraan voor het eerst aanzette kwam er wel een hoop roodbruine vloeistof uit. Ik was vast de eerste die dit seizoen de kraan heeft laten lopen.
We gaan zwemmen. Het gemeentelijke zwembad ligt naast de camping en we hebben kaartjes gekregen. Een zwembadkaartje is net zo duur als een dag kamperen dus waarom zouden we niet?
Ik kan me bijna niet herinneren dat ik zo vroeg in de vakantie in het zwembad heb gelegen. Het is heerlijk water. Het is deste meer verkoelende omdat de stenen rondom het bad zo heet zijn dat je er nauwelijks op kunt lopen. Iedereen die voorbij wandelt
heeft iets van de hagedis in de woestijn die steeds zijn pootjes op moet trekken vanwege het hete zand.
Geloof het of niet, maar ik heb echt voor mijn plezier in het water gelegen en dat nog wel twee keer achter elkaar. Daarna even op een ligbank opdrogen en klaar is Kees. We zijn echt op vakantie en we hebben een watertje in de buurt. We beginnen doorsnee Nederlanders te worden.
Voor de eerste keer in de vakantie is het tijd voor echte boodschappen. Bij het inschrijven op de camping kregen we een briefje met de adressen en openingstijden van de supermarkten in de buurt.
Natuurlijk hadden we dat lijstje niet mee. Het hele kleine dopje bleek toch iets meer straatjes te hebben dan verwacht en nergens stond aangegeven dat er een Coop was. Uiteindelijk de auto maar neergezet in de stationsstraat. |Vandaar maar verder zoeken. Bij het uitstappen zag ik aan de overkant van de weg het symbool van een winkelwagentje. Het bleek de gezochte Coop te zijn. Altijd leuk de eerste keer in een buitenlandse supermarkt. Waar staat het, hoe heet het hier en zou het lekker zijn. De prijzen zijn ongeveer als thuis.
Met vlees en groente was ons diner bepaald. De grillplaat werd in elkaar gezet en voor het eerst in de vakantie werd er gebarbecued. Om ons heen veel gepensioneerden. De ene avond zitten ze bij Kees, de andere avond bij Henk. ’s Avonds nog even gekeken bij het voetbal. Op de Italiaanse zenders is de ene wedstrijd de zien, op het andere scherm zien we via de NOS de andere wedstrijd uit. We hebben weer een wedstrijd goed in de pool.