Heidi - Reisverslag uit Bucine, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Heidi - Reisverslag uit Bucine, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Heidi

Door: titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

04 Juli 2012 | Italië, Bucine

De dag voor vertrek. Anderen mensen, zo hebben we de afgelopen dagen kunnen zien, zijn dan de hele dag bezig met inpakken, drogen van de tent en schoonmaken van de auto. Okee, inpakken daar komen we niet onderuit, de ramen heb ik een paar dagen geleden al gedaan dus theoretisch hadden we nog tijd om vakantie te vieren. Dat hebben we dus maar gedaan.
We hadden afgesproken met Heidi van VacanceSoleil. Ze zou ons leiden naar Antoinelle. Een vrouw die wijn en olie maakt, logies heeft en daarbij heel veel kan vertellen over de kunsten in Toscane.
We mochten met Heidi meerijden. Antoinelle bleek in een paradijslijke omgeving te wonen. De droomplek van iedereen. Kippen, schuurtje hier, schuurtje daar, zwembad, prachtig uitzicht een een tuin vol met vlinder. Verder absolute stilte en geen buren. Wat zou een mens nog meer willen.
Antoinelle kon honderduit praten over Da Vinci en Michelangelo, beiden geboren in Toscane. Ze wist te vertellen welke musea we moesten bezoeken, welke route we moesten rijden om de voetsporen van beide kunstenaars te volgen en van welk belang Vasari was voor de Toscaanse kunst.
Jammer dat we de andere dag moesten vertrekken, maar ze gaf ons op nieuw een reden om een volgende keer terug te komen.
We mochten proeven van haar olie, witte en rode wijn. En gepassioneerde vrouw die ook heel mooi kon fotograferen. In september waren we meer dan welkom voor de puk van de olijven en de druiven. Hoewel we niks met VacanceSoleil van doen hebben heeft Heidi dit mooi voor ons geregeld waarvoor dank.
Na thuiskomst wachtte het zwembad. Onvoorstelbaar dat ik bijna elke dag in het zwembad heb gelegen. Ik moet toegeven dat ik er nog van heb genoten ook.
In de middag nog naar Montevarchi. Er moeten tenslotte wel een aantal dingen mee naar huis. De Ipercoop was er goed voor.
De dag kon niet beter eindigen dan met een slotmaal in het restaurant achter de camping. Om half acht stroomt het terras vol en om half tien komen er nog steeds mensen binnnen. Voor onze begrippen is dat ongebruikelijk. Daar sluit de keuken om half tien. De pasta met truffelsaus smaakte fantastisch. Aanbevelenswaardig restaurant!
Thuisgekomen blijken onze buren aan beide kanten toch wel iets te diep in het glaasje te hebben gekeken. Onze Deense buurman zucht dat hij teveel heeft gegeten. Zijn vrouw laat merken dat hij ook wel iets te veel heeft gedronken. Wanneer zwager en schoonzus zich bij hen voegen blijft hij lachen. Wel een leuke gewaarwording bij het anders wat brommerige mannetje.
Aan de andere kant van ons staan landgenoten van ons. Keurige mensen. ’s Middags balen omdat de auto niet wil starten. Extra balen omdat ze deze dag naar Siena hadden gewild. De auto werd afgesleept naar een garage. Het probleem was gelukkig eenvoudig te verhelpen. Een defect in het contactsleuteltje. Leve de moderne elektronica in auto’s.
De vrouw is al een ’s avonds al een poosje giechelig maar dat wordt hoe langer hoe erger ( of leuker al naar gelang). Ze taait op tijd af maar komt nog enkele malen terug uit haar caravannetje waar het een keer bijna misgaat omdat ze het opstapje mist.
Wij zetten de wekker op acht uur.