BOB - Reisverslag uit Bucine, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu BOB - Reisverslag uit Bucine, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

BOB

Door: titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

27 Juni 2012 | Italië, Bucine

De overburen zijn vroeg vertrokken. Ik heb er niks van gemerkt.
Vanavond gaan we naar de Toscaanse avond. We kregen een tip dat het heel leuk is. Goede tips zijn welkom dus altijd het proberen waard.
Het betreft eten en drinken dus er is weinig te verliezen.
In de middag rijden willen we de Chianti streek bekijken. Bij de receptie vraag ik om een kaart. De Chianti streek, zo verteld men mij daar, is mooi maar heb de Crete route al gedaan? Nee, ik weet niet eens dat die bestaat en bovendien heb ik geen zin om de hele dag in de auto te zitten. Ik krijg uitleg en het lijkt me wel wat. Bovendien is er met deze warmte geen betere plek dan in de auto vanwege de airco. Alsof iedereen airco heeft maar goed.
Om te voorkomen dat onze tank leeg is op het moment dat iedereen hier siesta heeft eerst maar op zoek naar een benzine pomp. Het loont zeker de moeite om even te kijken van en een verschil van vijftien per liter heb je zo verdient.
We gaan via Montevarchia de Chiantistreek in. Veel klimmen en slingeren, er komt geen end aan. Heel af en toe zie ik prachtige vergezichten. We zitten behoorlijk hoog. Gelukkig niet veel verkeer. Als er een rijtje auto’s achter ons zit ga ik even de kant in zodat ze kunnen passeren. De voorste lijkt altijd graag onze trekhaak even te willen proberen en dat zie ik niet zo zitten. We toeren door leuke plaatsjes zoals Gaiole in Chianti, Radda in Chianti en Castellina in Chianti.
In Gaiole in Chianti worden we getroffen door de oorverdovende rust op de plek waar we zijn. Wat en genot hier tussen de cypressen en wijnranken. Radda is meer toeristisch maar ook zeer de moeite waard. Hier werd ons gevraagd om een donatie voor (ex) drugverslaafden. Leuk geprobeerd maar toch maar niet. Bovendien had ik gezegd dat ik uit Amsterdam kom. Dan hadden ze toch moeten weten dat we niks tekenen tegen drugs en al helemaal niet als ik geld moet doneren voor een vaag doel. Wel slim bedacht trouwens om op die manier aan geld te komen.
Castelline was het meest toeristisch. Er zijn opvallen weinig gele kentekenplaten maar toch ik hoor Kwek praten. Een Limburgse vrouw die aan een stuk door tegen haar man aan loopt te kletsen. Hij zegt niks terug. Er is veel wijn te koop. Chianti, net als IJsselmeerpaling in Volendam.
’s Avond verzamelen we. Een flink aantal campinggasten gaan mee naar de Toscaanse avond. WE hebben er geen spijt van gehad. Eerst een korte rondleiding door de wijnmakerij en dan met zijn allen aan een lange tafel. Het moet gezegd: Het was bijzonder gezellig en erg lekker. Wijn in overvloed, maar wie is de BOB? Ach voor een keer is het niet erg. De terugweg was even twijfelachtig. Het is aardedonker. Heb ik hier op de heenweg ook gereden? Het kwam goed. We mochten een aangebroken fles rose meenemen waarna het nog lang onrustig bleef voor onze caravan. Een aanradertje om, als je in de buurt bent, dit mee te maken. Het eten was fantastisch en de wijn prima.
In de nacht gebeurt er nog iets bijzonders. Aangekondigd was dat er gespoten zou worden met insecticide. Al het wasgoed naar binnen en ook de huisdieren niet buiten laten. Voor mensen is het ongevaarlijk.
We zitten nog buiten als we een trekker met zwaailicht over de camping zien gaan. Achterop een soort uitlaat waaruit een dikke wolk insecticide word geblazen.
Ik heb toch veel boerencampings gezien maar dit is nog nooit vertoond. ’s Morgens wordt ik weer begroet door de mieren voor onze luifel. Ook de zweefvliegjes vliegen af en aan naar hun nest. Misschien was het voor insecten ook niet zo gevaarlijk.
Het bleef de hele dag mooi weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bucine

Toscane 2012

Drie weken vakantie en lekker uitrusten.

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2012

Verdwaald

05 Juli 2012

Ik vertrek

04 Juli 2012

Heidi

02 Juli 2012

Vreemde afko's

01 Juli 2012

Geen kampioen
Titus11

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 55692

Voorgaande reizen:

06 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Vakantie 2023

10 Juni 2017 - 19 Juli 2017

Italie 2017

15 Mei 2016 - 03 Juli 2016

Italie 2016

14 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Vakantie Tsjechië 2014

24 Augustus 2013 - 21 September 2013

Italië 2013

14 Oktober 2011 - 17 November 2011

Milaan

16 Juni 2011 - 06 Juli 0000

Vakantie 2012

15 Juni 2012 - 30 November -0001

Toscane 2012

Landen bezocht: