Kersen plukken - Reisverslag uit Radim, Tsjechische Republiek van Titus11 - WaarBenJij.nu Kersen plukken - Reisverslag uit Radim, Tsjechische Republiek van Titus11 - WaarBenJij.nu

Kersen plukken

Door: titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

29 Juni 2011 | Tsjechische Republiek, Radim

Dag12, 26 juni
Voorwaar prachtig weer toen we opstonden. De hemel was strak blauw. Als een goede vakantie echt van het mooie weer afhankelijk zou zijn zou ik wel naar een warm land gaan, maar een lekker zonnetje is toch altijd wel meegenomen. Vanmorgen eerst maar eens op de fiets geklommen om in het eerstvolgende dorpje wat broodjes te bestellen voor morgen. Een Kolonial winkel, een echte ouderwetse winkel waar iemand achter de toonbank staat aan wie je je boodschap door mag geven. De winkel mevrouw zat heerlijk in het zonnetje te kletsen met de vorige klant. Toen ze mij zag hoorde ik haar al tegen de ander zeggen dat ze nu in het Engels verder moest. Ze moest eens weten wat ik allemaal niet versta (met de nadruk op niet).
Natuurlijk is het een beetje lullig om alleen naar de winkel te gaan om te zeggen dat je morgen broodjes wil hebben. Even rondspeuren wat ik nodig zou kunnen hebben. Jus d’orange bij het ontbijt. Wat was dat ook al weer. Gelukkig staat er een pak met een plaatje van een sinaasappel dus dat was snel klaar. Toch ook maar een paar broodjes. Die zijn ook nog aan te wijzen. Dan ook nog maar 100 gram cervelaat. In mijn beste Tsjechisch vraag ik 100 gram in de weegschaal komt ook nog uit op 100 gram. Helemaal goed dus. En dat al na twaalf jaar Tsjechië en dan ook nog zonder woordenboekje. Voor de lieve som van €1,50 mag ik alles mee naar huis nemen. Het is net als met de zon. We gaan hier niet heen omdat het zo goedkoop is maar het is toch een leuke bijkomstigheid.
Later ook nog maar even naar de lokale VVV om te zien of ze daar een fietskaart van de omgeving hebben. Een lieftallige vrouw begrijpt meteen wat ik zoek en ik krijg twee kaarten van de streek mee met alle wegen erop die nodig zijn voor een leuke tocht. Vanmiddag dus maar even gefietst. Een kleine 35 km ging me goed af. Het is hier wat glooiend en toch wel wat heuveltjes maar niet zo steil als in Moravië. In het zonnetje dus lekker bijgekleurd. Het graan staat er mooi bij zou opa hebben gezegd. Het is goed fietsen hier. Ik een twee uurtjes gefietst, Monique een uurtje met de hond gelopen. De hond heeft trouwens ook echt vakantie. Ze heeft het riviertje wat achter de camping loopt ontdekt.
Op de camping staan twee kersenbomen die helemaal volhangen. Als kind mocht ik al graag kersenplukken dus ik kan me hier helemaal uitleven.
Ja, en dan is het avond. Dan moeten we toch maar weer uit eten. Zelf koken is nog geen optie want het kan tenslotte niet altijd vakantie blijven. Samen met de buren gaan we weer naar hetzelfde restaurant als gisteren. Behalve een leuke serveerster is het eten ook nog goed.
Na de koffie gaan we met iedereen die op de camping staat klaverjassen. Best gezellig zo met zijn vieren.
Aan de hemel staan ontelbaar veel sterren. We hebben ons goed voorbereid door een sterrengidsje van huis mee te nemen. Er is maar één nadeel. Als je de sterren ziet is het aardedonker. Dan leest zo’n boekje toch niet lekker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Radim

Titus11

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 55799

Voorgaande reizen:

06 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Vakantie 2023

10 Juni 2017 - 19 Juli 2017

Italie 2017

15 Mei 2016 - 03 Juli 2016

Italie 2016

14 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Vakantie Tsjechië 2014

24 Augustus 2013 - 21 September 2013

Italië 2013

14 Oktober 2011 - 17 November 2011

Milaan

16 Juni 2011 - 06 Juli 0000

Vakantie 2012

15 Juni 2012 - 30 November -0001

Toscane 2012

Landen bezocht: