Fietsen - Reisverslag uit Radim, Tsjechische Republiek van Titus11 - WaarBenJij.nu Fietsen - Reisverslag uit Radim, Tsjechische Republiek van Titus11 - WaarBenJij.nu

Fietsen

Door: titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

05 Juli 2011 | Tsjechische Republiek, Radim

Dag 19, 5 juli
Het zag er niet zo naar uit vanmorgen vroeg, maar het werd een prachtige dag. Het bier is hier kwalitatief een stuk beter want met de hoeveelheden die we gisteren hebben genoten zou ik thuis wel eens een heel klein katertje kunnen hebben. Het ligt niet aan mij, want de bruurvrouw plaatste dezelfde opmerking. In de loop van de ochtend begon de zon te schijnen. Door diverse mensen werd besloten om ene rustdag in te lassen. Zelf besloot ik een weer eens op de fiets te klimmen. Het doel was Toulovcove Mastale. Dit is een natuurgebied wat er op de foto’s uitziet als het Boheems Paradijs. Het eerste stuk voerde langs de weg maar de volgende tien kilometer gingen door het bos. Langs de weg veel mensen die zich te goed deden aan de kersen die gewoon langs de openbare weg groeien. Leuk gezicht al die gezinnen in fietskleding aan het plukken. Prachtige route. Het is hier heerlijk fietsen en alles staat goed aangegeven. Toen ik het bos uitkwam was ik bij een uitspanning. Het was daar erg druk vanwege het mooie weer maar waarschijnlijk ook omdat het hier een zondag is. Iedereen is vrij en alle winkels zijn dicht. Op het terras draaide een kalkoen aan het spit boven een lekker vuurtje. Omdat ik op de rand van de kaart fietste en omdat mijn Garmin aangaf dat de batterijen bijna leeg waren durfde ik niet heel veel verder te gaan. Het is altijd wel handig om te weten waar je ongeveer bent tenslotte. Langs de gewone weg dan maar. Overal in de land zijn fietsroutes aangegeven. Met de kaart in de hand kun je die aan elkaar koppelen en zo je rondje bepalen. Na het bos een hele stevige klim. Niet te steil maar wel erg lang voor mijn gevoel. In afstand zal het waarschijnlijk wel meevallen. Ik was zo hoog dat ik alleen maar naar beneden zou kunnen maar op de een of andere manier gaat dat altijd veel geleidelijker hoewel ik op twee plekken nog wel een redelijke snelheid op de teller zag verschijnen.
Gek genoeg kom je weinig Tsjechen tegen die omhoog fietsen. Velen lopen met de fiets aan de hand naar boven. Na ruim 40 km fietsen weer terug op de camping. Het schiet al weer op, maar we zijn nog net niet aan het aftellen. Daar is het nog veel te leuk voor en de vooruitzichten zijn goed. Op de camping zijn nu ook wat meer mensen. Jan en Corrie proberen het iedereen zoveel mogelijk naar de zin te maken. Bij ons is dat wel gelukt. Hoewel de camping voor een deel nog in ontwikkeling is staan wij hier al ruim een week naar volle tevredenheid.
Als ik het goed heb begrepen is morgen het lokale winkeltje weer open. Eens zien of we nog een woordje bij kunnen leren. Vanavond is het wel gelukt toen een vrouw die ons tegemoet fietste ons iets vroeg. Volgens mij wilde ze weten hoe laat het was en ja hoor. Ik liet mijn horloge zien en ze was dik tevreden. In het restaurant redden we ons ook aardig en als we voda pro psi vragen krijgt de hond inderdaad haar bakje water

  • 09 Juli 2011 - 06:32

    Joke:

    ik las in dit verslag dat meindert ook een garmin op ijn fiets had/heeft. wij gaan zondag met de auto naar sellingen en daar de garmin uittesten als wandelroute-aangever.. ik zal kond doen na afloop!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Radim

Titus11

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 55671

Voorgaande reizen:

06 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Vakantie 2023

10 Juni 2017 - 19 Juli 2017

Italie 2017

15 Mei 2016 - 03 Juli 2016

Italie 2016

14 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Vakantie Tsjechië 2014

24 Augustus 2013 - 21 September 2013

Italië 2013

14 Oktober 2011 - 17 November 2011

Milaan

16 Juni 2011 - 06 Juli 0000

Vakantie 2012

15 Juni 2012 - 30 November -0001

Toscane 2012

Landen bezocht: