Rustdag - Reisverslag uit Baldovec, Tsjechische Republiek van Titus11 - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Baldovec, Tsjechische Republiek van Titus11 - WaarBenJij.nu

Rustdag

Door: titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

24 Juni 2011 | Tsjechische Republiek, Baldovec

Dag 8, 24 juni
Een week onderweg alweer. Een goede reden om vandaag een vakantie rustdag te nemen.
Koffie zetten om 10 uur slaan we over. We gaan op luxe in het restaurant. Op de camping gebeurt van alles. Er komen steeds meer auto’s en de geluidsinstallatie wordt getest. Waarom wet ik niet, maar om de een of andere reden moet er dan altijd worden geteld. Iets van ‘test één, twee, drie’etc. We horen iets van Johnny Depp maar wat er precies gaat gebeuren weten we niet.
Op het terras lopen we Sylvie tegen het lijf. Ik geloof waarempel dat ik nog nooit zo enthousiast ben omhelst door een vrouw. Het was een gemeende omhelzing. Er zijn veel mensen weg hier. Miro is er niet meer, Marcella is weg, Pavel, Thomas en zo nog wel een paar anderen. Sylvie heeft er ook niet echt veel zin meer in. Druk en dagen van 13 uur zijn al gauw niet leuk meer. Volgens mij heeft ze gelijk. Een piraat komt naar ons toe. Het blijkt Lucas te zijn. Goed geschminkt. Johnny Depp himself. Volgens mij gaat het om zoiets als de Baldovec cup. Een man met een enorme lens op zijn fototoestel maakt foto’s. Vast op de website te zien binnenkort.
In de middag nog maar een keer op de fiets. Garmin mee. Ik laat me een beetje door het bos voeren. Het gaat boven verwachting. Hoewel de GPS niet precies alle weggetjes aangeeft kom ik redelijk uit. Op het moment dat ik denk vlakbij de camping te zijn hoor ik een hoop geraas. Het is de houten brug bij Holstejn. (max 3.5 ton behalve voor de bus). Ik heb gezwoegd over bospaadjes, geklommen zoals ik dat nog nooit heb gedaan en ben eigenlijk niks opgeschoten.
Maakt niet uit. Doorfietsen over de bospaadjes en je komt wel ergens. Ik hoopte wel dat de batterijen het nog wel even zouden uithouden want de kaart had ik natuurlijk niet mee.
Uiteindelijk kwam ik uit in Lipovec. Volgens Garmin reed ik op een bospaadje maar gelukkig ben ik niet helemaal afhankelijk van de techniek.
Ruim 30 km gereden. Op het terras hebben ze (alleen vandaag) een speciaal biertje. Natuurlijk moet dat geproefd. Het ziet er een beetje rosé-achtig uit maar dat is het zeker niet. Het smaakt uitstekend en is lekker bitter. Unieke ervaring dus. Op de camping is een soort speurtocht aan de gang waarbij de deelnemers moeten zoeken naar flesjes drank. Ze moeten dan proeven wat erin zit. Blijkt er toch bij ons boompje een heerlijk drankje te zijn verstopt. Leuke dingen, daar kom je altijd te laat achter. Ze hadden zich rot kunnen zoeken de rest van de dag.
Voor het eerst in deze vakantie hebben we zelf gekookt. Lekker Hollands: pasta met groente en een beetje van Bertolli. Heerlijk.
Het weer blijft stabiel. Bewolkt met opklaringen. In de zon is het heerlijk maar als de zon achter de wolken verdwijnt is het fris.

  • 27 Juni 2011 - 09:45

    Yvonne:

    Hoi pap en mam!

    Het is hier nu lekker bloedheet! Gelukkig wordt het nu bij julllie ook beter!

    Dikke kussen,
    Lars, Michel en Yvon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Baldovec

Titus11

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 55673

Voorgaande reizen:

06 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Vakantie 2023

10 Juni 2017 - 19 Juli 2017

Italie 2017

15 Mei 2016 - 03 Juli 2016

Italie 2016

14 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Vakantie Tsjechië 2014

24 Augustus 2013 - 21 September 2013

Italië 2013

14 Oktober 2011 - 17 November 2011

Milaan

16 Juni 2011 - 06 Juli 0000

Vakantie 2012

15 Juni 2012 - 30 November -0001

Toscane 2012

Landen bezocht: