De zonnebril - Reisverslag uit Montecatini, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu De zonnebril - Reisverslag uit Montecatini, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

De zonnebril

Blijf op de hoogte en volg Titus11

08 September 2013 | Italië, Montecatini

We gaan terug naar Toscane en moeten ongeveer 230 km rijden. Het is zondag en uitermate rustig op de weg. Gelukkig maar want de hobbels en de kuilen maken het ons, net al op de heenweg niet makkelijk. We volgen de borden naar de A1 en moeten door een paar tunneltjes.
Wanneer we de tunnel ingaan doe ik mijn bril op mijn voorhoofd omdat op de heenweg al was gebleken dat ik niks zie wanneer ik mijn zonnebril dan nog op heb. Monique begint te lachen en zegt dat ik mijn gewone bril op heb en die dus gewoon kan laten zitten. Zo zie ja maar weer hoe snel je went aan mooie weer.
Door het getril op de weg lijkt de extra spiegel wat van slag. Hij is van stand veranderd en ik kan er niks meer in zien dan in de normale spiegel. Wanneer de mogelijkheid zich voordoet zal ik er even naar kijken. Het rijdt nu nog wel lekker.
Op de tolweg besluit ik om bij het eerste de beste pompstation de spiegel opnieuw vast te zetten. Vlak voor we de auto stil zetten valt de spiegel er af. Wat een timing. Het had geen dertig seconden eerder moeten gebeuren was dan hadden we een probleem. Alles is heel gebleven en met een extra vastgezette spiegel gaan we verder.
De snelweg is onrustig. Iedereen wil links rijden maar het gaat aan die kant niet sneller. Geergerd doen sommigen demonstratief hun linker richtingaanwijzer uit of gaan bumperkleven maar het helpt niet. Hun voorgangers hebben hetzelfde probleem.
Als we de eindbestemming naderen kijken we nog even naar de routeaanwijzingen in de gids. Geen navigatiesysteem volgen staat er. Ik probeer de bordjes te volgen maar lijk ook hier af ten toe een cruciaal bordje te missen. Uiteindelijk gaan we in een haarspeldbochtachtige, wat smalle weg, omhoog. Zitten we goed of hebben we nu tocht het navigatiesysteem gevolgd?
We zien veel fietsers, sommigen met een rugnummer. Het lijkt of we in een wielerwedstrijd terecht zijn gekomen. Achter ons een sirene. Een auto van de carbinieri. Gut, het is toch geen eenrichtingverkeer? (hoewel het wel een smal weggetje is). Te hard rijd ik zeker niet. Ik kan geen kant op maar uiteindelijk gaan ze ons voorbij. Ze moesten ons toch niet hebben. Bestemming bereikt zegt Eva op een splitsing. Ja hoor… moeten we nu links of rechts. Automatisch kies ik rechts, geen idee waarom. Een goede gok dit keer. Twee tellen later staan we op de camping van Montecatine al therme. Volgens de Trotter gids een van de mooiste kuuroorden van Europa. We gaan het beleven de komende dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Montecatini

Italië 2013

Lekker op vakantie

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2014

Landall

19 September 2013

Landall

18 September 2013

Freiburg

17 September 2013

Treinen

16 September 2013

Hot potatoe
Titus11

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 55729

Voorgaande reizen:

06 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Vakantie 2023

10 Juni 2017 - 19 Juli 2017

Italie 2017

15 Mei 2016 - 03 Juli 2016

Italie 2016

14 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Vakantie Tsjechië 2014

24 Augustus 2013 - 21 September 2013

Italië 2013

14 Oktober 2011 - 17 November 2011

Milaan

16 Juni 2011 - 06 Juli 0000

Vakantie 2012

15 Juni 2012 - 30 November -0001

Toscane 2012

Landen bezocht: