Vuurwerk - Reisverslag uit Iseo, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Vuurwerk - Reisverslag uit Iseo, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Vuurwerk

Blijf op de hoogte en volg Titus11

26 Augustus 2013 | Italië, Iseo

Eindelijk een dagje niet in de auto. In Freiburg had iemand ons er attent op gemaakt dat een van de koplampen het niet meer deed. Het kon geen toeval zijn dat deze lamp erin was gezet tijdens onze vorige vakantie. Omdat ik vorig jaar had gekeken hoe de garage man het deed wist ik nu hoe het moest: Stofkap los, bedrading verwijderen, lamp omwisselen en dan de omgekeerde volgorde. Alleen dat borgringetje…dat zat en bleef zitten wat ik ook deed. Garagewerk is toch lastiger dan je denkt. Gelukkig kan ik een infuus inbrengen, dat kunnen zij weer niet.
Toch maar naar een garage. De campingman had een adres opgeschreven en een briefje mee waarop stond wat er mankeerde.
Het is Italië dus alles is uren dicht na twaalf uur.
Een rondje fietsen dan maar. In no time 20 km getrapt. Zo toch nog een beetje van de omgeving gezien. Leuk plaatsje wel.

In twee minuten was het gepiept met het lampje. Nu weet ik ook hoe het borgringetje werkt. Waarschijnlijk gaat deze lamp nooit meer stuk en komt dit bij alle kennis die ik opgedaan heb en zelden gebruik.
In de avond naar de Italiaan geweest. De pizza lijkt hier wel groter dan thuis. Hij is in ieder geval goedkoper.
Terug naar de auto nog even langs de ijsboer. Hier doen ze niet aan de lullige bolletjes en het is nog lekkerder ook dan thuis.
Terug op de camping bleek er aan de overkant van het meer prachtig vuurwerk. Fraai gekleurde bollen even later gevolgd door een doffe dreun.
Toen dat afgelopen was begon er aan onze kant ook vuurwerk. Het donderde en bliksemde dat het een lieve lust was. De regen kwam bij bakken naar beneden. Ik zal nooit meer Heiligen aanroepen als ik verkeerd rij.