Ingolstadt - Reisverslag uit Rome, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Ingolstadt - Reisverslag uit Rome, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Ingolstadt

Door: titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

15 Juni 2012 | Italië, Rome

Eerste dag, vrijdag 15 juni

Na jaren Tsjechië stond dit jaar Italië op het programma. Begripvol sprak men tegen ons. Dat is bekend terrein en daar is geen armoede zoals in Tsjechië. Bovenden, Tsjechië is heel ver.
Onveranderd is dat we om 5 uur in de ochtend vertrekken om Nederland uit te zijn als de files beginnen. Geen idee waarom ik dit denk maar zo gaat het al jaren. Met zijn tweetjes dit jaar, zonder hond. Er gaat ook geen fiets mee. Het inpakken is zo gebeurd en klokslag vijf uur gaan we. Het loopt vlot. Ingolstadt is ons eerste reisdoen.
Via Keulen en Frankfurt is goed te doen, wel druk, maar we gaan met de flow mee. Vlak voor Neurenberg weten we ineens weer bij de Duitse woorden Stau en Baustelle zijn. Lange files ontstaan doordat over een zeer lang traject werkzaamheden worden uitgevoerd. Goed dat we om vijf uur zijn vertrokken. De Nederlandse rijen hebben we dus gemist.
Onderweg tanken was ook weer even wennen. Euro 95 kennen ze hier niet . Wel E5 en E10. Bij de laatste moet ik me afvragen of mijn auto daar wel tegen kan. Ik waag het er maar niet op.
Uiteindelijk komen we in Ingolstadt. ‘Volg vanaf de snelweg de borden naar Ingolstadt. Daarna bij de stoplichten rechts dan weer rechts en daar is de camping’ stond in de routebeschrijving.
Kon niet simpeler, alleen jammer dat het eerste bord er niet stond. Eva gaf ook een richting aan…iene minie mutten, linksaf dan maar. Meteen reageerde Eva: Linksaf! Ja doei...dat is de oprit naar de snelweg naar Neurenberg. Rechtdoor dan maar. ‘Linksaf!’. Hier? ‘Bij de stoplichten Linksaf!!’
Zo dwingend als een vrouw kan zijn volgde ik haar aanwijzing. En daar stonden we dan. Op het terrein van de lokale bierbrouwerij. Een record in onze vakantie want normaal moeten we altijd op zoek naar deze bedrijven.
Op de gok verder. Zowaar, we zien een bordje camping meteen gevolgd door het strenge ‘Linksaf!’Geen idee of we uitkomen waar we willen maar ik doe het maar. Na een rondje over het lokale industrieterrein(‘bestemming bereikt!’) vinden we de camping. We krijgen een leuk plekje toegewezen. Meteen naar het terras om een echt biertje te drinken in en echt glas. Geen fluitje of vaasje maar een glas waar bier in hoort.
Tegenover ons een oude man met een leuke vrouw
Vader en dochter schat ik in. Maar nee, Ze lebberen elkaar flink af. Vaders en dochters zullen dat bij onze buren ook niet mogen denk ik.
Het eten smaakt me er niet minder om.
Een lange dag was voorbij. WE vertrokken van huis met 14 graden en regen.
Hier was het twee keer ze zo warm. De vrouw in haar dirndl vertelde dat het ook hier de eerste mooie dag was.