Op zoek naar een moertje - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Op zoek naar een moertje - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een moertje

Door: Titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

19 Mei 2023 | Italië, Bevagna

Een bijna ramp vandaag. Een van de stoelen klapte niet meer lekker uit en dat is jammer want we hebben er maar twee mee. Een van de cruciale boutjes bleek een beetje uit te steken. Technisch als ik ben draaide ik dat meteen weer vast maar het voelde niet goed. Ja hoor, moertje weg. Dat is wel een terugkerend probleem met opklapmeubels want ik kan met herinneren dat ik ooit onderweg een popnageltang heb moeten kopen om een tafeltje weer goed te krijgen. Enige ervaring met klussen onderweg heb ik al aar het is heel basaal.

Probleem...hoe heet een moertje in Italië en waar koop je dat. Eerst natuurlijk moeilijk doen. Bij de receptie gevraagd hoe zoiets heet en dan waar een winkel is die het verkoopt. Vraag een is niet beantwoord en Google Translate liet het nu ook even afweten. Een winkel adres had ik wel. Niet te ver weg. Klaar om te vertrekken besloot ik voor de zekerheid nog even te kijken of de zaak wel open was. Nee dus, het middagdutje begon bijna en pas eind van de middag ging de boel weer open.

Wat nu? In Tsjechie ging ik ooit met een kapot dingetje langs winkels en vroeg gewoon in het Nederlands of ze deze hadden en na vier winkels lukte het. Nu had ik geen kapot dingetje om mee te nemen dus die truc zou niet werken. Modern als ik ben heb ik op maar Google gezocht naar een doe het zelf zaak. Waarachtig, je tikt in het Nederlands en je krijgt Italiaanse winkels. Daar gingen we. Het was even rijden, maar op het industriegebied van het nabijgelegen Foligno vonden we de Italiaanse versie van Praxis, Gamma of Hornbach. Gelukkig vonden we snel wat we nodig hadden. Gelijk maar vier moertjes in een plastic bakje en op naar de kassa. Eerst een nieuw, kleiner doosje erom. Tenslotte had ik er maar eentje nodig en dan heb je geen doosje voor een half pond nodig. De lieve mevrouw achter de kassa vertelde dat weer ook eentje mochten kopen. Wel lief, maar ik heb liever nog drie op voorraad eerlijk gezegd. Bovendien, om nou 26 km te rijden voor een moertje is ook niet efficiënt en slecht voor het milieu.

We hadden geluk, aan de overkant van de weg bleek een hypermarkt. Meteen de noodzakelijke boodschapjes kunnen doen zoals wijn, bier, kaas en chips.

Dezelfde weg terug. Rustig rijden dit keer want de flessen rammelen behoorlijk achterin. De wegen zijn hier niet allemaal topkwaliteit en boel moet wel heel aankomen tenslotte.

Eenmaal weer bij de caravan snel de stoel gerepareerd zodat de ander ook weer kon zitten. Tenslotte was haar stoel stuk.

Ik vrees dat de drie reserve moertjes onvindbaar blijken als ik ze nodig heb. Nu weet gelukkig wel ik dat meneer Google me simpel verder helpt.


  • 20 Mei 2023 - 12:30

    Yvon:

    Ach zo zie je maar dat Tsjechië best een ontwikkeld land is. Waar ze, Heeft u deze? En Do you have a doekje gewoon snappen.

    En betreft het milieu..... om nou helemaal naar Italië te rijden voor een moertje....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bevagna

Vakantie 2023

Op reis zonder einddatum

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2023

De laatste dag

17 Juni 2023

Zwemmen

16 Juni 2023

Dolce far niente

15 Juni 2023

Naar de meiden

14 Juni 2023

Vakwerk
Titus11

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 55668

Voorgaande reizen:

06 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Vakantie 2023

10 Juni 2017 - 19 Juli 2017

Italie 2017

15 Mei 2016 - 03 Juli 2016

Italie 2016

14 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Vakantie Tsjechië 2014

24 Augustus 2013 - 21 September 2013

Italië 2013

14 Oktober 2011 - 17 November 2011

Milaan

16 Juni 2011 - 06 Juli 0000

Vakantie 2012

15 Juni 2012 - 30 November -0001

Toscane 2012

Landen bezocht: