De TomTom route - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu De TomTom route - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

De TomTom route

Door: Titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

12 Mei 2023 | Italië, Bevagna

De dag van de verpleging. Via de mail kreeg ik een kaartje met een bedankje voor het goede werk wat ik doe. Geen dank, ik doe het graag.

Nog een keer een stukje rijden om naar een plek te gaan waar we iets langer willen blijven. Bevagna in Umbrie. 130 km, het is te doen. Handremmen en movers doen hun werk waardoor we op tijd konden vertrekken. Een keer niet over autostrada met zijn toltarieven.

Een mooi ritje, niet te druk met voor de bijrijder wel mooie uitzichten. Onderweg een aantal keer werk aan de weg. Een paar lange stukken over een baan met een betonnen weg afscheiding tussen de rijstroken. Hard gewerkt werd er niet. Het onkruid groeide lekker op en langs de betonnen rand. Dat was niet van een weekje.

Langs het meer van Trasimeno, waarbij ik natuurlijk meteen dacht aan de Tweede Punische oorlog waarin Hannibal de Romeinen versloeg, en Perugia richting de camping.

In de gids stond al een route beschreven om bij de camping te komen met een caravan. Alle andere routes zijn te steil. Helaas heeft TomTom deze gids niet gelezen en kwamen we van een heel andere kant Bevagna binnen. Met een klein beetje gokken kwamen we toch op de route zoals beschreven. Nog steeds een hele klim, maar het is gelukt.

In deze tijd op vakantie gaan, en dan ook nog wat verder weg scheelt enorm in de drukte. We waren de derde gast. Camping bijna voor onszelf. Een nadeel van deze periode is dat het weer nog wat onbestendig is. Voor de rest van de week wordt elke dag wel regen voorspeld en de temperatuur is ook niet om over naar huis te schrijven. Nou ja, bij deze dus.

Morgen komt de Giro d'Italia langs. Dat gaan we zeker proberen te zien. Op tijd opstaan dus morgen. Sommige dingen moet je een keer gezien hebben tenslotte.

• 14 Mei 2023 - 13:14

Ellen:

Hoi Monique en Meindert.

Leuk om de verslagen te lezen. Het bezoek aan Joke (met Annelies) was niet echt een succes maar bij Ep en Marijke heb ik het erg gezellig gehad en ik had gister een goede terugreis. Helaas belde Kier net dat hij nog een nacht in Franeker blijft. Was ik nu maar 2 nachtjes in Groningen gebleven! Prachtig weer hier,ik ga een beetje in de tuin rommelen.

Liefs van Ellen.