Regen - Reisverslag uit Weer, Oostenrijk van Titus11 - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Weer, Oostenrijk van Titus11 - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

10 Mei 2023 | Oostenrijk, Weer

In de nacht is het gaan regenen en ook als we wegrijden druppelt het. We hebben een camping uitgezocht in de buurt van Bologna. Over de Brenner pas. De pin pas werd niet geaccepteerd bij de automaat dus weer geklooi met geld. Natuurlijk weer net even te ver van de paal vandaan waardoor het rijtje achter ons groeit. Uiteindelijk lukt het. Het wisselgeld brandt in mijn hand. Het zijn werkelijk gloeiend hete munten die hik terugkrijg. Voor elf euro mogen we door. Vlot gaat het niet door de vele werkzaamheden.

Het regent dat het giet. Dan Italië. ook daar regen. Op de rechter aan alleen vrachtauto's. In een lange stoet langzaam over de weg. Jammer dat er een inhaal verbod is voor auto, met caravan. Met het geen 80/uur rollen we mee. Het gaat steeds trager. 60 km/u is nu toch wel het maximum haalbare. Ik vraag me af of vrachtverkeer niet efficiënter kan. Het blijft regenen en we besluiten onze bestemming te wijzigen. Droog in de auto zitten of op een natte camping staan is de keus. Het goede nieuws is dat onze tolbadge werkt. De slagboom opent als we die langzaam naderen. Dat scheelt toch weer gedoe. Na verloop van tijd komt het tempo er weer in. Door dan maar, richting Toscane. We moeten toch die kant op. Aan het eind van de middag komen we in Campanolo. Hier zijn we vaker geweest. Tijdens de corona is de zaak dicht geweest, nu zit er een andere eigenaar. Op het eerste gezicht moet er nog een hoop gebeuren. Ooit was het terrein een ware tuin met prachtig bloeiende struiken. Nu tiert het gras welig. Het restaurant heeft ook een andere beheerder. De pizza, de eerste in deze vakantie, wordt geserveerd in een doos, plastic bestek staat in een rek. Ach...we komen niet om van de honger. Een glas wijn kost evenveel als een fles in de supermarkt. Ook hier zijn de prijzen gestegen. Op het terras een paar uurtjes doorzakken zoals vroeger hier, is zo niet echt leuk meer. Gelukkig regent het en kunnen we lekker naar ons hutje. Regen bespaart geld zullen we maar zeggen. Hier twee nachtjes en dan voorlopig ons laatste ritje. Op de volgende camping in Umbrië blijven we wat langer is het plan. Overigens verbaas ik me over de benzineprijzen verschillen tot bijna 40ct/l zijn kennelijk niet ongewoon.

Tags: 0