Dag 1 - Reisverslag uit Milaan, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Milaan, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

19 Oktober 2011 | Italië, Milaan

Het was op tijd opstaan geblazen. Gelukkig niet zo vroeg als met de reguliere vakanties, maar toch. Het blijft apart dat je voor je vakantie de wekker nog eerder moet zetten dan voor je werk. Wat we precies zouden gaan doen wisten we niet. In ieder geval veel cultuur opsnuiven. Het oranje vliegtuig bracht ons in bijna anderhalf uur van Schiphol naar Milaan. Het was prachtig weer waardoor ik kon genieten van het uitzicht. Nederland is vanuit de lucht nog kleiner dan ik dacht. Het blijft bijzonder om de Veluwe in een oogopslag te kunnen zien.
Het vliegveld Malpensa ligt op ongeveer drie kwartier rijden van de stad. Gelukkig was er busvervoer geregeld voor ons. Dat moet voordeliger zijn dan een taxi of een reguliere bus.
Ik had geen idee wat ik kon verwachten. De eerste indrukken van de stad tijdens de busreis brachten me niet veel verder. De hotelkamer was nog niet klaar. Gelukkig kon het koffertje in depot. Op naar de stad. Even puzzelen hoe de metro werkte en gaan. Het eerste wat ik bovengronds zag was de Dom. Een schitterend gebouw. Inderdaad het plaatje uit het wielerblad. Omdat we er toch waren meteen maar naar binnen. Dan hebben we dat maar gehad. Eerlijk gezegd vond ik het binnen niet zo bijzonder. Ondanks alle toeristen gingen de kerkelijke zaken gewoon door. Op verschillende plaatsen werd de biecht afgenomen zag ik.
Na een korte rondgang zijn we er weer uit gegaan. De binnenkant vond ik in vergelijking met de buitenkant wat tegenvallen zo bij de eerste kennismaking.
Op het zelfde plein een prachtige overdekte winkelgalerij. Ik keek mijn ogen uit. Schitterende winkels in een prachtige ambiance. Van hele dure bijzonder modezaken tot Mc Donalds. Voor elke portemonnee wel wat zal ik maar zeggen. Wat moet je op een eerste dag? Je loopt wat maar je moet de stad nog even vinden. Al wandelend, en bladerend in de gids van Milaan, kwamen we uit bij een kasteel. Een snelle blik leerde ons dat hier verschillende musea zijn gehuisvest. Alom verkopers die een ons touwtjes willen aansmeren (for free) of een tas willen verkopen. Een quick look en we gaan verder. Hier komen we nog terug. Het is warm en warm maakt dorstig. Op zoek naar een plek om te zitten. De gids beveelt bar Brera aan. Het is een stukje lopen, maar uiteindelijk zitten we goed. Ons eerste, italiaanse, biertje en een heerlijk broodje erbij. Zeer gezellige plek. Gek genoeg wil je op de eerste dag veel zien. Bladerend in de gids zien we dat de Pinacoteca di Brera vlakbij moet zijn. Het museum wordt in ons gidsje geroemd dus waarom niet. Na drie keer links af staan we weer voor het terras. Het zou hier vlakbij moeten zijn en ja hoor. Als we vijftig meter rechtdoor waren gelopen stonden we er voor de deur. Een enorm beeld van Napoleon, naakt met een miniscuul vijgeblaadje voor wat de lachlust opwekte van een paar Japanse dames, verwelkomt ons.
Het museum bevat prachtige schilderijen. Het een nog mooier dan het ander. De tekst en uitleg zijn helaas uitsluitend in het Italiaans. Om te dan te begrijpen wat je zit is enige Bijbelkennis wel handig. Na ruim anderhalf uur zijn we wel uitgekeken. Toch wel onder de indruk gaan we op zoek naar een aperitief.. In Bar Magenta maak ik kennis met het fenomeen happy hour. Voor een meerprijs per consumptie kan je bij het buffet onbeperkt hapjes halen. Om te bestellen moet je bij de kassa eerst een ticket kopen voor je wijntje of je biertje
Met dit ticket ga je naar de bar om het begeerde drankje op te halen. Het huismerk van de bar is Heineken. Daar heb ik niet zo’n reis voor gemaakt. De drankjes vallen goed. De hapjes trouwens ook. Men kan zich aardig inhouden en er gaan geen halve schotels mee naar de tafeltjes. Dan is het etenstijd. Veel pizzeria’s maar we zoeken, en vinden, wat anders. Robbert blijkt tot mijn verrassing een paar woordjes Italiaans te kennen. Ik laat me leiden door hem. We treffen een leuk restaurantje. Lasagne vooraf, wijntje erbij, helemaal goed.
Voldaan keren we terug naar het hotel. De eerste indruk is niet slecht. Op de tv is free fight worstelen. Het kan me niet echt boeien en val zo maar in slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Milaan

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2012

Vakantie 2012

19 Oktober 2011

Dag 1

18 Oktober 2011

Voorpret
Titus11

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 55799

Voorgaande reizen:

06 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Vakantie 2023

10 Juni 2017 - 19 Juli 2017

Italie 2017

15 Mei 2016 - 03 Juli 2016

Italie 2016

14 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Vakantie Tsjechië 2014

24 Augustus 2013 - 21 September 2013

Italië 2013

14 Oktober 2011 - 17 November 2011

Milaan

16 Juni 2011 - 06 Juli 0000

Vakantie 2012

15 Juni 2012 - 30 November -0001

Toscane 2012

Landen bezocht: