Een wandeltje - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Een wandeltje - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Een wandeltje

Door: Titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

14 Mei 2023 | Italië, Bevagna

Het weer blijft wat onbestendig en vandaag is een dag met een gaatje. Er staat niks op het programma. In de ochtend is het niet echt warm en flink bewolkt. Af en toe een spatje regen. In de middag breekt de zon een beetje door. Tijd voor wat activiteit. Een wandeltje misschien, maar waarheen? Komoot heeft hier niks in de aanbieding in de onmiddellijke nabijheid en ik ben niet zo bekend in de omgeving dat ik op de bonnefooi een eindje gaan wandelen. Bij de receptie hebben ze een paar routes liggen. Die heb ik meegenomen. Start en finish bij de caravan.

De routes zijn ingetekende lijnen op een print van Google maps. Buren hier hebben een route gelopen van ongeveer twee uur maar waren hopeloos verdwaald en zijn uren onderweg geweest.

Ik probeer een wandeling van ongeveer vijf kilometer. Dat lukt goed. Continu kijken waar ik ben en steeds referentiepunt en in de gaten houden. Prachtige uitzichten over het dal. Veel olijfbomen en wijnstokken. Onderweg ook mooie flora. Ik zie de bruine orchidee, Italiaanse anemonen en nog veel meer waarvan ik de naam heb opgezocht maar al weer ben vergeten. Ook vervallen boerenschuren en verlaten huizen. Voor liefhebbers van 'Ik vertrek' nog een mooie kans om er een B[e-38]B van te maken. Overigens zijn hier al veel Agritoerisme bedrijven. Dat snap ik wel. Het is een mooie omgeving.

Het gaat op en neer met hellingen tot 15%. Zelfs lopend is dat een hele klim. Onderweg zich ik nog net een staartje van een wielerkoers voorbij gaan. Jammer, daar had ik graag even naar willen kijken. Het was een kort loopje maar wel de moeite waard. De fiets die e ik mee hebt staat nog steeds ongebruikt in zijn rekje. Zolang we hier zijn blijft dat zijn plek. Lopend is het al een kluif. Met de fiets aan de hand wordt dat niet leuker.

Ik heb bewogen. Daar ging het om.