13 juni, - Reisverslag uit Civitella Del Lago, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu 13 juni, - Reisverslag uit Civitella Del Lago, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

13 juni,

Blijf op de hoogte en volg Titus11

13 Juni 2016 | Italië, Civitella Del Lago

We gaan verkassen. De bestemming is Orvieto. Van onze buren hebben we een campingtip gekregen waardoor we ongeveer weten wat ons te wachten staat. Het is nog wel een flink eind rijden. We volgen de autostrade. Tot ver voorbij Rome is het mooi weer, maar hoe dichter we bij de bestemming komen, hoe meer wolken we zien. Op een paar spatjes na blijft het droog.
De campinggids geeft goede aanwijzingen. Voor fietsers is het laatste stuk erg steil en alleen geschikt voor geoefende fietsers staat er. Dat dit ook voor een auto met caravan geldt stond er niet bij. Het is een hele klim naar boven. We volgen de aanwijzingen en later de bordjes van de camping. Als we er zijn schrik ik toch wel een beetje van de steile inrit naar beneden. Hoe kom ik hier ooit weer omhoog. Vooral omdat het een weggetje is verhard met steenslag. De baas is er niet maar een jongeman verteld ons dat we welkom zijn. Dat is ongeveer zijn enige Engels. We krijgen een vak toegewezen waar we mogen staan, tussen de bomen. De andere plekken, kleiner en hoger op de camping, zin voor tenten, de ruime plekken in de zon voor campers. Na lang wikken en wegen zetten we het spul neer tussen de olijfbomen. Er is niet veel ruimte meer over wanneer we ons luifeltje hebben opgezet.
Eten kunnen we niet hier. Daarvoor moeten we naar het dorp, ongeveer een kilometer verder. Lopen langs de weg is niet prettig en zeker niet met een hond die schrikt van het geblaf bij het passeren van ieder huis. Ik haal de auto op en we gaan op zoek. IN het dorp is het enorm druk. Alle parkeerplekken zijn vol. OP het pleintje voor de kerk staat de lokale harmonie opgesteld. Als we het restaurant vinden is het ook daar enorm druk. Dat gaat het niet worden en we gaan terug naar de camping waar we terugvallen op onze voorraden die speciaal voor deze omstandigheden zijn aangelegd.
Het is heerlijk op de camping. Heel stil, heel donker. Af en toe zien we vuurvliegjes voorbijkomen. Het is wel fris en er staat een hoop wind. We zitten op ongeveer 500 meter hoogte. Boven bij de ingang heb je een fantastisch uitzicht over het landschap. Prima plekje wel op zich hoewel ik het niet een echter caravan camping vindt met deze hele kleine plekjes.