6 juni, problemen - Reisverslag uit Capaccio, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu 6 juni, problemen - Reisverslag uit Capaccio, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

6 juni, problemen

Blijf op de hoogte en volg Titus11

06 Juni 2016 | Italië, Capaccio

Hoogste tijd om eens boodschappen te doen. Op de Tom zoeken we de dichtstbijzijnde supermarkt op en waarachtig, het komt aardig in de buurt van de plek die ons gisteren is verteld. We rijden er vrij simpel heen. De Eurospin kennen we en we slaan weer lekker in zodat de BBQ aankan vanavond.
Dan nog even geld pinnen. Ook daarin heeft de TomTom voorzien. Hij wijst ons precies te de weg. Jammer genoeg is het ding buiten werking maar een aardige voorbijganger wijst me naar een ander pinapparaat een stukje verderop. Ook die vinden we snel. We parkeren de auto en ik ga pinnen. Dan gebeurt wat iedereen wel vreest als hij pint in het buitenland. Alles afgerond, maar geen geld, balen dus. Ik sta voor een bankgebouw en loop naar binnen. Nummertje trekken. De keus uit twee soorten. Op goed geluk haal ik een bonnetje uit de automaat: nummer 254. Dat is niet hoopgevend want op het grote bord is nummer 188 aan de beurt. In een bloedhete hal wachten. Na een kwartier probeer ik of de beveiliger mij kan helpen. Nee dus want geen engels. Nog eens tien minuten wachten maar het schiet niet op. Ik besluit voor te dringen. Eerst wil de vrouw niet helpen maar ze blijkt ook geen engels te spreken. De dame achter de balie ernaast wel. Weer voordringen. Ze adviseert om het nog een keer te proberen bij het apparaat in een ruimte verderop. Als het niet gaat mag ik terug komen. Het lukt. Na drie kwartier hebben we geld.
Wanneer we weer weg willen rijden merken we dat de deur van de auto niet goed opengaat. Met een beetje geduld en een paar keer proberen springt hij van het slot. Starten en weg maar er gebeurt helemaal niks. Geen klikje, geen motorgeluid. Helemaal niks. Accu leeg? Waarschijnlijk wel want het licht brandt ook niet meer. Twee problemen tegelijk. Is er geld van de rekening gehaald na de eerste keer pinnen en hoe komen we weer weg hier. De ANWB biedt uitkomst. Na een dik half uur komt er een monteur met een grote autoambulance bij ons. Even starten: accu! Er moet een nieuwe in. Met eens startkabeltje krijgen we de boel weer aan de gang. We rijden achter hem aan naar zijn bedrijf waar hij er een nieuwe inzet. Goed dat ik heb gepind. Waar we vandaan komen? Ik zeg Holland, Ajax Amsterdam. Dat maakte 20 jaar geleden indruk. Nu zegt hij Ah, Verstappen. De tijden veranderen. We hebben nieuwe helden.