26 mei, Spello - Reisverslag uit Spello, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu 26 mei, Spello - Reisverslag uit Spello, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

26 mei, Spello

Blijf op de hoogte en volg Titus11

26 Mei 2016 | Italië, Spello

26 mei, twaalfde dag.
Op de weg naar de camping zagen we het plaatsje Spello tegen de heuvelwand liggen. Daar moeten we meer van weten. Het benzinemetertje staat al weer lekker laag, maar het is niet zo ver dus het moet te doen zijn.
In Spello lijkt de tijd te hebben stilgestaan. Smalle, stijle straatjes met schilderachtige doorkijkjes. Gek genoeg lijkt dit niet een grote toeristische trekpleister. In ieder geval veel en veel minder dan Assisi. Persoonlijk vond ik het een verademing om hier te zijn. Voor de hond was het wat minder leuk denk ik. Het is warm, maar het aangeboden water slaat ze beleefd af. Het is een hele klim naar het hoogste gedeelte van de stad waar een oude Romeinse boog op ons wacht. Helemaal puntgaaf is hij niet meer. De regen heeft zijn werkt gedaan in de afgelopen eeuwen. In een nisje onder de boog zit een man die zelfgemaakt Romeinse boogjes verkoopt. Leuk metselwerk maar wat lastig mee te nemen.
Terug brengen we nog een bezoekje aan de plaatselijke Maria kerk. Gezien de buitenkant verwacht ik er niet veel van maar binnen overtreft het mijn stoutste verwachting. Er bevinden zich hierbinnen ook prachtige kunstwerken. In een afgesloten gedeelte, dat wil zeggen dat zich een matglazen deur zit tussen de kassa en de rest van de kerk, weer een schitterend fresco. Vandaag heb ik geen zin om langs die kassa te gaan. Maar het ziet er prachtig uit.
De hond heeft het wel gehad en we besluiten om weer terug te gaan. In de auto kan de airco aan zodat ze weer een beetje op temperatuur kan komen. Het meegebrachte water wat ze in haar eigen bak geserveerd krijgt gaat er wel in gelukkig.
Op de terugweg nog even wat boodschappen doen. Onze buren hadden een supermarkt waar ze alles hadden. Op het industrieterrein in Foligno. Het terrein was goed aangegeven maar nergens een supermarkt. Dan maar omkeren en de andere afslag van de rotonde proberen. Overal waar we kwamen: geen supermarkt. Van de buurt werden we niet vrolijker waarop we hebben besloten toch maar even op internet te kijken. Met de route planner in de hand, waarbij de wegen weer sneller waren dan de stem, op zoek. Heel lief werd omgeroepen dat we rechtsaf naar die en die straat zouden moeten. Nergens een straatnaambordje te zien natuurlijk. Enfin, supermarkt toch gevonden maar niet op het industrieterrein.
Tanken was geen probleem dit keer, Niet te duur en met bediening. Waar vind je dat nog?
’s Avonds de BBQ lekker aangezet. Het apparaatje heb ik ooit als kerstpakket gekregen en werkt prima.