Belvedere - Reisverslag uit Ried im Oberinntal, Oostenrijk van Titus11 - WaarBenJij.nu Belvedere - Reisverslag uit Ried im Oberinntal, Oostenrijk van Titus11 - WaarBenJij.nu

Belvedere

Door: Titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

12 Juni 2023 | Oostenrijk, Ried im Oberinntal

De zon staalde aan de blauwe hemel. Het beloofde een prachtige dag te worden. In de vroeg ochtend meteen een uitlaatprobleem we sloegen een verkeerd pad in en meteen werden we gecorrigeerd dat het hier privat gebiet bist. Ja, waarheen dan? Alles is asfalt, overal hekjes en een heel dun strookje gras. Daarbij bordjes 'Privat, betreden verboten' en bordjes dat een hond hier niet mag plassen.

Meteen naast de camping ligt een bedrijf waar ze landbouwmachines repareren. Dat gaan ook niet fluisterend. De weg wordt druk bereden. Voor het eerst horen we brommers.

Het besluit is voor de koffie al genomen. We gaan morgen verder.

Toch wil ik nog wel wat van de omgeving zien en trek de wandelschoenen aan. Je kunt hier fantastisch wandelen. Er zijn veel wandelroutes en ik kies die naar Belvedere. We hebben wel een kaart gekregen, maar de routes zelf zijn onderweg niet aangegeven of ik heb de aanwijzingen gemist of niet herkend. Ik passeer de Wiener hutte en daar zie ik mijn geliefde voor de caravan zitten. We proberen contact te maken maar ze zie me niet staan.

Vlak voor Belvedere is een vijfsprong. De weg die ik kies is privat. Dat gaat dus niet. Dan blijkt er nog een heel klein paadje omhoog te gaan. Warempel, er staat ook een richtingwijzer.

Ineens zie ik iets over het pad kronkelen. Een slang? Een hazelworm? Wat het ook is, hij is banger voor mij dan ik van hem en in no time is hij verdwenen in het gras naast het pad. Boven word ik getrakteerd op een fraai uitzicht. Diep onder mij stroomt de Inn kolkend door zijn bedding. In de verte hoge bergen met besneeuwde toppen. Als kleine stipjes zie ik de auto's over de weg gaan. Ik voel me nietig in de grote natuur.

Voor mijn gevoel had ik al een flink stuk gelopen maar dat bleken maar vier kilometers te zijn. Via de rodelbaan verder omhoog en dan langs de gewone weg weer naar beneden. Dat liep beter in de warmte. Toch weer acht kilometer in bijna drie uur maar het was zeer de moeite waard.

Omdat we morgen weggaan hebben we de kookspullen niet uitgepakt. We gaan simpel eten en geloof het of niet maar vandaag aten we onze derde pizza in vijf weken. De hele avond zoek ik naar een geschikte camping maar echt een goede keus kunnen we niet maken.

Morgen hakken we de knoop door.we zien het wel.