Joep - Reisverslag uit Monteciccardo, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Joep - Reisverslag uit Monteciccardo, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Joep

Door: Titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

30 Mei 2023 | Italië, Monteciccardo

Niks doen in de zon is heerlijk. Eindelijk schijnt hij al een paar dagen achter elkaar in de stralende blauwe lucht

We zitten op een voor ons perfecte plek. Goed eten, wijntje op zijn tijd en rust, veel rust. Het enige bewegende wat we, behalve verplaatsende vakantiegangers, campers of caravans zien is een boer die op de heuvel tegenover ons al voor de vierde dag aaneen hetzelfde stuk land aan het bewerken is. Van de ochtend tot de avond is het knarsende en piepende geluid van het trekkertje op rupsbanden hoorbaar. Omhoog, omlaag, van links naar rechts. Vier dagen hetzelfde stuk. De eerste indruk is dat het boerenleven geen afwisselende baan is. Maar goed, zelfs het meest afwisselende werk kan eentonig worden maar het werk moet wel gebeuren.

Het is weer een prachtige dag. Voor het eerst in deze vakantie ben ik gaan lezen. In de volle zon, ingesmeerd en al.

De zon hield ik net aan een half uur vol. Te heet en het is vast niet gezond om zo lang onder dat hete ding te zitten. Het boek lijkt spannend te zijn. Een verjaardags kadootje. Altijd goed om er pas aan te beginnen als je goed uitgerust bent. Het zal niet lang duren en hij is weer uit. Zo'n Zweedse thriller waar een persoon in een paar hoofdstukken meer beleefd dan alle bewoners van een dorpje samen in hun hele leven.

Monique is gisteren gestoken door een eng insect maar ze heeft de dader niet gezien. Ze heeft behoorlijk last en de onderarm is inmiddels flink rood. Hopelijk geeft het nat verband wat verlichting

Inmiddels krijgen we dagelijks bezoek van Joep een bijna vierjarige jongen die lekker nog niks hoeft. Hij heeft nog geen idee hoe leuk dat is.

Elke dag komt hij de hond even aaien. Saar verwelkomt hem dan zoals ze iedereen begroet. Ikea beest in de bek en kwispelen. Ze vindt alles goed, zeker van kinderen.

Vandaag had hij bloemen geplukt en later bracht hij een mooie tekening. Zo mooi dat we hem hebben opgehangen. De grasspriet staat in een plastic bekertje met water mooi te zijn.

Daar liep hij het met zijn hoedje en zijn zonnebril op. Lekker mans naar het zwembad.

De Cobb heeft zij werk als BBQ weer meer dan voortreffelijk gedaan.