3 juni 2016, Naar Paestum - Reisverslag uit Paestum, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu 3 juni 2016, Naar Paestum - Reisverslag uit Paestum, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

3 juni 2016, Naar Paestum

Blijf op de hoogte en volg Titus11

03 Juni 2016 | Italië, Paestum

We gaan verder, en niet zo’n klein stukje ook. Doel van de dag is Paestum waar ook bijzondere opgravingen zijn gedaan. Het is een plaats onder Napels aan de Thyreense zee. In het dorp nog even tanken. Dat gaat prima. We worden geholpen door een jongeman die voortreffelijk Italiaans spreekt. Bij vertrek leek het alsof een van de banden wat zacht was dus ik vraag in het Nederlands of hij ook lucht heeft om eventueel op te pompen. De conversatie gaat prima. Ik moet maar ff een stukje achteruit met de combinatie zodat ik bij de slang kan. Pfff…niet mijn sterkste punt maar met een beetje hulp moet het lukken. De jongeman geeft aanwijzingen waardoor we precies goed uitkomen. Spanning meten, prima en weer verder. Nog even heen en weer steken en we gaan. Leuke vent.
Onderweg veel, heel veel, hele donkere wolken en af ten toe een bui. Jammer, van het landschap is niet veel te zien. De weg is goed. Gelukkig maar want er moet goed voor worden betaald. We rijden een dikke 300 km. Monique had al bedacht dat Tom ons te vroeg zou laten afslaan waardoor we over een binnenweggetje zouden moeten. Wanneer we bij Salerno aankomen en voor het eerst de blauwe zee zien bereiken we dat punt. Inderdaad, waar Tom rechts wil, rijden wij door. Van hieraf kunnen we Tom volgen. Wanneer we ergens rechtsaf gaan richting de kust zoals gepland, komen we op een weggetje waar 30 km/u is toegestaan. Het bord had er net zo goed niet hoeven staan want harder kon daar ook niet, wat een wegdek. Van het ene naar het andere weggetje gehobbeld komen we aan op de plaats van bestemming. Camping Athena, ons aanbevolen door familie. Dat moet goed zijn. Plekje in de schaduw gezocht en het staat. Alles is nog drijfnat van de bui tijdens het inpakken. Hier is de lucht blauw, schijnt de zon en is het warm.
Voor het mooie hebben we iets te ver moeten rijden maar nu we er een keer zijn is het weer goed. Het oprijden naar het veldje kostte nog wat moeite. De bocht werd iets te krap genomen. Ik rij en tak van een boom maar het gaat verder goed. Eten doen we op de camping. Pizza natuurlijk. In een mum van tijd staat hij voor ons neus. Wijntje erbij, klaar. Vanuit de campers zien we de gloed van televisies. Iets wat ik in het geheel niet mis.
Op tijd slapen.