27 mei 2016, Niks - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu 27 mei 2016, Niks - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

27 mei 2016, Niks

Blijf op de hoogte en volg Titus11

27 Mei 2016 | Italië, Bevagna

Prachtig weer. Een dag die uitnodigt om helemaal niks te doen. Die uitnodiging hebben we dan ook maar aangenomen. Nou ja…niks…Monique heeft de was gedaan. Geen pretjes met dit warme weer. Aan de andere kant wat het wel lekker snel droog allemaal. Lekker lezen in de zon. Wat overmoedig heb ik de hele dag in de zon zitten lezen waardoor ik aan het einde van de dag naar roodbruin neig.
Je kunt merken dat het wat drukker wordt. De grijze golf, zij die reeds hun pensioen gerechtigde leeftijd hebben bereikt en lekker lang weg kunnen, zien we langzaam opkomen. Sommigen met enorme caravans die met grote precisie worden neergezet. Een hele klus, want hier is geen plekje vlak. Alles wordt keurig uitgelijnd. Met een waterpas wordt het tafeltje nog rechtgezet.
Als ik ouder wordt moet ik toch nog wat dingen extra meenemen heb ik wel gemerkt. In ieder geval een accuboor om de pootjes mee uit te draaien. Als je veel tijd heb moet je daar ook van genieten en niet vijf minuten verprutsen om die vier pootjes van de caravan uit te moeten zetten. Daarnaast moet er een stel werkhandschoenen mee. Die heb ik dan weer nodig om het chemisch toilet te legen en de caravan aan te koppelen. Tot slot moet ik toch wel aan een mover gaan denken.
Onze buurtjes zijn echte genieters. Gekleed in lange broek en overhemd liggen ze de hele dag onder hun luifel. Vandaag werd het tijd voor een wandeling. Uit de auto kwamen de witte sportschoenen tevoorschijn. Ze maakten zich op voor een flinke tippel. Na een kwartier vertrokken ze met de plattegrond van de camping in hun hand voor hun ronde. Na een kwartier waren ze ook weer terug. De hele camping bekeken. Schoentjes weer uit. Schoongeborsteld en netjes te drogen op de bumper van de auto. Overigens zijn het vreselijk aardige mensen maar als je een dagje niks doet ga je toch naar bepaalde dingen kijken.
In de avond eten we op de camping. We kunnen tot laat buiten zitten.
In bed voel ik mijn rug en schouders nog een beetje. Verder valt het wel mee met de schade geloof ik.