Jus d'orange - Reisverslag uit Cecina, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Jus d'orange - Reisverslag uit Cecina, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Jus d'orange

Blijf op de hoogte en volg Titus11

13 September 2013 | Italië, Cecina

We hebben besloten om hier toch nog een dagje te blijven. Het is heerlijk rustig. Over een week sluit de camping. Op het terrein zijn ook een paar bungalowtjes die nog aardig bezet zijn. Wederom is het een prachtige dag. De hele dag doen we niks anders dan lezen tot we in de middag een paar boodschappen gaan doen. Cecina is een vreemd dorp om door te rijden. De supermarkt is echter groot en alles wat je nodig zou kunnen hebben is aanwezig.
Buiten willen duistere figuren het karretje wel voor ons in het rek zetten. Ja hoor, zo kan ik ook geld verdienen. Als het een AH muntje in had gezeten had hij hem zo gekregen maar er zat echt geld in dit keer. Dit twintig meter kan ik zelf nog wel lopen.
Onderweg maken we een noodstop of liever, bij het wegrijden bij een tankstation sloeg de motor af. Achterin horen we wel een harde bons maar dat kan gebeuren bij een plotselinge stop.
Bij de pomp is nog concurrentie mogelijk. Ook hier staan de prijzen groot aangegeven tot op een cijfer achter de komma. In Nederland bevreemd met dat altijd omdat we daar de cent al hebben afgeschaft en de prijzen altijd minimaal op vijf cent eindigen. Hier heeft de cent echter nog echt waarde.
Het grote bord geeft aan dat de benzine hier €1.71 zou kosten maar als we bij de pomp staan blijkt dat der toch €1,84 moet worden betaald voor een liter. Dit vinden we zo apart dat we doorreden naar een andere pomp waar de echte prijs vermeld stond. In prijs maakt het niks uit maar ik hou er niet van om gelokt te worden met mooiere prijzen dan dat er moet worden betaald. Ik heb dus nog wel principes.
Op de camping blijkt dat een van de opgeklapte achterbanken terug is geslagen bij de ‘noodstop’ Bij het overeind zetten blijkt dat er ook iets nat is. Wat dat zou kunnen zijn blijft heel even een raadsel tot we een opengebarsten pak jus d’orange vinden. Die was onder de bank terecht gekomen. Alles drijft van de jus. Dat er geen suiker zou zijn toegevoegd geloof ik bijna niet,. Het is een grote plakzooi. Na een stief kwartiertje boenen is het meeste wel weg. De auto is nog nooit zo schoon geweest aan die kant maar ik ben bang dat het nog wel enig tijd naar jus d’orange blijft ruiken.
Het is onze laatste avond hier. We zouden gaan eten in een nabij gelegen restaurant maar door de schoonmaakperikelen is het al wat later en hebben we geen zin meer om de fiets te pakken.
Het camping restaurant kan aan ons vanavond nog wat verdienen. Speciaal voor ons gaat de rest van de TL verlichting aan.
Een pizzaatje zit er zo in. Nee, dit keer geen nagerecht. We hebben nog wel wat lekkers in huis.
Na een wijntje willen we op tijd gaan slapen. Morgen willen we door naar onze laatste, geplande, camping in Italië in Cinque terra.