Italië 2013 - Reisverslag uit Rome, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Italië 2013 - Reisverslag uit Rome, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Italië 2013

Blijf op de hoogte en volg Titus11

24 Augustus 2013 | Italië, Rome

Radio 2

We moesten er dit jaar lang op wachten, maar eindelijk hebben we dan vakantie.
Italië was de keus van dit jaar. Om precies te zijn Toscane. Wat is er dan handiger om dezelfde camping te kiezen als vorig jaar?
Precies!
Traditiegetrouw vertrokken we om vijf uur. Anders dan vorig jaar zouden we niet via München maar door Zwitserland rijden.
Lekker de radio aan onderweg. Een praatprogramma waar mensen hun reactie konden geven. Veelal truckers die onderweg waren met hun grote wagens. ‘SMS 2222’ zei een stem, ‘en vertel wat je aan het doen bent.’
Dus werd er ge-smst. Meteen een antwoord. ‘Dank voor je sms, misschien wordt je straks gebeld.’
Niet veel later ging de telefoon inderdaad. Of Monique iets wilde vertellen op de radio. Ze deed haar verhaal en even later kon heel Nederland haar horen zeggen dat we onderweg waren naar Toscane en daar heel erg veel zin in hadden.
Kwart voor zeven in de ochtend. Het was nog maar amper licht en de leuke dingen waren al begonnen.
De eerste bestemming was Freiburg. Dat zou te doen moeten zijn.
We meldden ons om een uur of drie bij de receptie en mochten onze caravan op de het veld Paradijs of Oase plaatsen. De keus viel op de laatste. Een prachtig grindveld met stroompalen. Pootjes uitdraaien en klaar. We zaten voor onze caravan en gingen genieten van de vakantie.
Kennelijk was dit de tijd om aan te komen op de camping want kort na ons verschenen er meer campers en caravans. De plek werd nauwkeurig bepaald. De man aan het stuur, de vrouw zocht een plek die vervolgens weer door de man werd afgekeurd. Niet vlak, geen zon, te dicht bij de buren…dat soort redenen. Eén vrouw werd door haar man bijna tot wanhoop gedreven. Een plekje op een grindveld kon toch niet zo moeilijk zijn. Sommige caravans bleven aangekoppeld aan de auto.
Een oude caravan voorgetrokken door een even oude auto trok veel bekijks. De eigenaar had hier kennelijk al op gerekend want er hing een krantenknipsel met wetenswaardigheden over zijn bezit voor het raam.
Onze overbuurmaan draaide de pootjes uit met een boormachine. Hij heeft echt vakantie en had zich vast voorgenomen geen beweging te veel maken.
In het restaurant lagen heerlijke schnitzels op ons bord.
Je bent tenslotte in Duitsland nietwaar?