Lazise - Reisverslag uit Lazise, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Lazise - Reisverslag uit Lazise, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Lazise

Door: titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

17 Juni 2012 | Italië, Lazise

Derde dag, zondag 17 juni

Het is bloedheet. Daar kan je over klagen maar de eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat dit ook een van de redenen is waarom we hier zijn. Vorig jaar in Tsjechië hadden we koud. Voor één keer, ik geeft het toe, gaan we voor de zon op vakantie.
In de ochtend ga ik toch even op het strandje kijken. Als in een folder liggen mensen daar te bakken. Dat zou mijn vakantie toch niet zijn geloof ik maar ja, ik had ook nooit gedacht ooit aan het Garda meer te staan. Met mijn voeten ga ik even het water in. Het is aangenaam van temperatuur. Ik kan zeggen dat ik in het Garda meer ben geweest.
Na twee dagen in de auto was de zin om weer een eind te moeten rijden even weg. We blijven een dagje aan het meer. Sterker nog, we beginnen het er leuk te vinden. Nu we er dan toch zijn maar iets van de omgeving zien. Op een ansichtkaartje hadden we gezien dat het naburige plaatsje erg schilderachtig is.
Schilderachtig in een toeristengebied blijkt te betekenen dat in alle pandjes een restaurant was gevestigd. Het enige verschil met Nederlandse schilderachtige plaatsjes zoals Volendam, (nu we het toch over schilderachtig hebben) is het ontbreken van de lucht van frituurvet. Lazise is een leuk plekje om een middagje te zijn.
In de avond weer naar ons zonovergoten terras. Het is 30 graden. Een biertje en een wijntje smaken het best bij deze temperaturen.
Een paar uur laten gaan we er wer eten. We zien een van de mooiste zonsondergangen die ik ook heb gezien. De hele dag loop je met een fototoestel de toerist te spelen en je zal het altijd zien.
’s Avond voetbal kijken. Zelfs dat begin ik leuk te vinden. Ik moet nog oppassen. Het roemruchte Nederlands elftal, op papier de favoriet volgens de Nederlandse kenners, wordt uitgeschakeld in de voorronde met net zoveel punten als de drie J's vorig jaar bij het songfestival. De andere groep kampeerders bij het tweede scherm is blij. Het duitse elftal gaat door.
Morgen gaan we verder.