Garda Meer - Reisverslag uit Lazise, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu Garda Meer - Reisverslag uit Lazise, Italië van Titus11 - WaarBenJij.nu

Garda Meer

Door: titus11

Blijf op de hoogte en volg Titus11

16 Juni 2012 | Italië, Lazise

Tweede dag, zaterdag 16 juni

Toscane is de bestemming van deze dag. Een eind weg, maar het zou te doen kunnen zijn, zelfs met een caravan.
Net als ik denk dat wel lekker opschieten, krijgen we een overhoring van de les van gisteren. Of we nog weten wat Stau en Baustelle betekent. We leren snel, zeker met het visuele, op de praktijk gericht onderwijs van tegenwoordig. Zeker twintig kilometer lang sukkelen we over de Autobahn met een gangetje van ongeveer 25km/h
Toscane komt niet dichterbij. Aan alles komt een eind, ook aan deze baustelle en we tuffen richting Oostenrijk. Als rechtgeaarde ANWB leden hebben we natuurlijk het tolvignet al gekocht zodat we na de grenspassage lekker door kunnen rijden. Na alle file was dit een verademing. IN de verte doemen de bergen op. Voor de eerste keer zie ik een berg van dichtbij, de keren uit het vliegtuig niet meegeteld. Ik zie de eeuwige sneeuw op de toppen liggen. Het wordt nog leuker want we gaan over de Brenner pas.
We komen langs allemaal plaatsnamen die ik in mijn jeugd ooit eens heb opgeslagen: München, Innsbruck en Kufstein om er maar eens een paar te noemen.
Oostenrijk, het rijdt er zo lekker dat het me bijna spijt dat we er al door zijn. Opeens staan we voor een tolpoortje. Dit zou de, door Henk Wijngaard bezongen, Brenner pas moeten zijn. We volgen de weg en zijn in afwachting van de pas. Aan de andere kant file. Op de radio horen we dat er een vrachtwagen met pech staat. Overigens is in file bij München ook een ongeluk gebeurd naar wij begrijpen. Dit hebben we alvast maar gehad.
Van een pas merk ik niks. Dat viel dan weer mee. Het blijkt een gewone snelweg. Voor de eerste keer in Italië tanken was weer een belevenis. Ook hier geen Euro95 (daar zouden ze eens iets aan moeten doen in Brussel) Hier heet het Super senza Pb waarmee is toch weer een beetje plezier heb van scheikunde in mijn pakket.
Toscane gan we niet halen. Verona dan maar.
Ook te ver. We blijken ter hoogte van het Garda meer ter rijden. Ach ja waarom niet. Op naar het Garda meer. Duidelijke aanwijzingen in de gids, het kan niet missen. Na het dorp is de camping duidelijk aangegeven. Eva blijft roepen dat we linksaf dan wel rechtsaf moeten maar ik negeer haar dit keer. We rijden langs een weg met alleen maar campings. Uiteindelijk komen we bij de door ons geselecteerde uit. Titus 11 wordt opgesteld aan het Garda meer. Wie had dat ooit gedacht.
Mannen die hier al 15 jaar komen weten waar we lekker kunnen eten. We kiezen voor de Italiaan. Een lekker pizza gaat er altijd in.
Op het terras aan de rand van het Garda meer genieten we van het uitzicht. Stiekem begrijp ik wel waarom met het hier leuk vind maar de camping is wel een beetje hutje-mutje.
Veel mensen die al in hun levenslange vakantie zitten. We gaan er vast aan wennen.